Come and get me…

Het zweet loopt over mijn rug, ik beef van angst. Verscholen achter een tafel zit ik in de hoek van een verlaten schoollokaal. Mijn ogen staan op scherp en focussen zich op het dreigende gevaar. Daar is ze, bij de ingang. Mijn hart bonst in mijn keel. Ik probeer me nog kleiner te maken, hopende dat ze me niet ziet. Ik ben bang. Doodsbang voor de leeuwin die langzaam mijn kant op sluipt…

Zoals je begrijpt niet de meest plezierige manier van wakker worden. Met een verhoogde hartslag grijp ik naar mijn telefoon: 05:00 uur. Ik zucht, van opluchting. Een nachtmerrie. Verder slapen lukt niet meer, dus ik pak weer mijn telefoon, open Google en typ: ‘leeuw vluchten droom betekenis’. Meerdere zweverige sites verschijnen in het scherm en ik lees ze een beetje door. Het kan zo’n beetje alles betekenen, maar de termen die terug blijven komen zijn: moed en doorzettingsvermogen. Maar waarom ben ik op de vlucht? “Waarvoor ben ik bang?” vraag ik me af. Ik dommel weer even weg.

De hele maandag blijft de droom me bezig houden. Het gevoel van angst ebt na. Terwijl ik langzaam mijn to-do-lijst doorlees blijven mijn ogen rusten op het antwoord: ‘eerste blogpost schrijven’. En dan snap ik het. Ik ben bang voor dit blog!

Niet dat ik denk dat dit blog tot leven komt als een leeuw. Nouja… ;) Nee, maar spannend vind ik het allemaal wel. Zo spannend dat ik me besef dat mijn buik al de hele tijd kriebelt terwijl ik dit typ. Ik, een (persoonlijk) blog schrijven? Over (zelf)liefde? Poeh!

Als ik ’s middags bij de osteopaat op de bank lig in verband met stijve heupen en (daardoor) pijnlijke schenen legt hij me uit dat ik verkrampt ben vanbinnen. Hij daagt me uit om mezelf open te stellen. “Je hoeft jezelf niet klein te houden, ga in je kracht staan en zet door!”. Toen viel het kwartje.

Dus ik ben gewoon gaan schrijven. Misschien vind je het leuk om te lezen. Misschien heb je er niets aan. Helemaal niet erg (oké een klein beetje jammer…). Toch zet ik door, ga ik hier mijn persoonlijke ervaringen en meningen delen. Omdat het ondanks de denkbeeldige leeuwin goed voelt. Ik wil graag mijn verhaal vertellen. De enge monsters die ik soms tegenkom. En ook het moois wat mij verder helpt op de weg naar eigenliefde.

Zoals mezelf kwetsbaar opstellen. Doodeng dus maar oh, zo gaaf. Ik denk bij ‘kwetsbaarheid’ vaak terug aan Brené Brown, die een geweldige speech gaf op een TEDx-evenement. Nog niet gezien? De 20 minuten zijn het waard.

Nee, ik ben niet perfect. Dit blog ook niet. En toch doe ik het, mezelf laten zien. Met heel mijn hart sta ik open en ben ik dolblij met deze kans. Omdat ik de moed en het gevoel heb dat dit het waard is. Dat ik het waard ben. De leeuwin uit mijn droom vond me niet, maar ik stap naar haar toe. Grrr…

Here we go!

Liefs, Marije

2 gedachtes over “Come and get me…

Geef een reactie

